فرآیند تولید گریتینگ

فرآیند تولید گریتینگ
فرآیند تولید گریتینگ

فرآیند تولید گریتینگ به دلخواه مشتری بوده و هیچ گونه محدودیتی از لحاظ سایز شکل هندسی و نوع ساختار نمیباشد.هرنوع سفارشی از مشتری قابل طراحی و ساخت میباشد.

۱-انتخاب نوع تسمه

انتخاب نوع تسمه که غالبا با آلیاژ st مورد استفاده قرار میگردد با توجه به نوع استفاده گریتینگ ( ماشین رو و نفر رو ) مشخص میگردد. نحوه ساخت گریتینگ باید به گونه ای باشد که تسمه های اصلی و باربر در راستای باربری ۲ و تسمه های رابط در جهت عکس آن قرار گیرند.

۲-عملیان پرس کاری

عملیات پرس کاری یا پانچ تسمه عملیاتی است که باعث میشود تسمه های رابط و باربر به ۳ یکدیگر متصل گردند. مونتاژ و جوشکاری بعد از عملیات پانچ کاری صورت میگیرد در این فرآیند میبایستی تسمه ها در فیکسچر مربوطه که از لحاظ ابعادی کنترل شده است قرار گیرند تا عملیات مونتاژ انجام شود.

۳-جوشکاری

بعد از مونتاژ جوشکاری گریتینگ ها با جوش ۵ انجام میشود و بعد از کنترل ابعادی و ۲ تمیز کاری و تنش گیری به کارگاه گالوانیزه جهت انجام آبکاری گرم ارسال میگردد.

۴-گالوانیزه کردن

گریتینگ بعد از ساخت،جهت بالابردن مقاومت در برابر خوردگی، رطوبت و تاثیرات جوی، و ایجاد زیبایی ظاهری، آن را به وسیله ی گالوانیزه پوشش دهی میکنندو به آن گریتینگ گالوانیزه میگویند.

فرآیند تولید گریتینگ
فرآیند تولید گریتینگ

۵-شیوه مش بندی گریتینگ

مش بندی گریتینگ به نوع گریتینگ و محل قرار گرفتن آن بستگی دارد. و هرچه فاصله تسمه ها (مش بندی) کوچکتر باشد وزن نهایی گریتینگ بیشتر میشود و هرچه مش بندی بزرگتر باشد وزن آن کمتر خواهد بود و در مقابل کم کردن فاصله یا زیاد کردن آن تاثیر مستقیمی روی مقاومت گریتینگ دارد بطوری که هر چه فاصله بین تسمه ها کمتر باشد مقاومت گریتینگ بالاتر خواهد رفت.

برای باربر گریتینگ ها غالبا تسمه انتخاب میشود ولی رابط ها را میتوان از تسمه و میلگرد انتخاب کرد که هرکدام نسبت به ضخامت و نوع در وزن حاصله گریتینگ تاثیر دارد.

درآینده مطلبی در مورد مقاومت گریتینگ خواهیم نوشت منتظر باشید.

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری توسط administrator
بارگذاری در مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی

گریتینگ فلزی چست؟ – فروش ویژه گریتینگ فلزی|گریتینگ پرشین

زمان تقریبی مطالعه 1 دقیقهگریتینگ فلزی چیست؟ گریتینگ یا توری فلزی صفحات مشبک گونه و به‌اصط…